Friday, September 26, 2008

Kerajaan Negeri Kedah sokong penubuhan PERSADA

Petaling Jaya, 14 September: Persatuan Mahasiswa Darul Aman (PERSADA) telah membuat pertemuan bersama-sama dengan wakil kerajaan Negeri Kedah Darul Aman. Pertemuan tersebut diadakan selepas sesi perjumpaan wakil kerajaan Negeri bersama mahasiswa Kedah di kawasan Lembah Klang.

Di dalam perjumpaan tersebut, Presiden Penaja PERSADA saudara Mohd Faisal Bin Mustaffa memberikan penerangan secara terperinci berkenaan PERSADA kepada wakil kerajaan negeri. Selain memberikan Kertas Kerja Cadangan penubuhan PERSADA, beliau juga menyerahkan Kertas Kerja Cadangan Himpunan Mahasiswa Darul Aman yang di cadangkan untuk di adakan pada hujung tahun ini.


Cadangan yang dilontarkan ini mendapat respon yang baik daripada YB. DR Ismail Bin Salleh, merangkap Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Badan Bukan Kerajaan (NGO), Penerangan dan Pembangunan Insan. Beliau menyatakan kesediaan diperingkat Kerajaan Negeri untuk memberikan kerjasama kepada mahasiswa bagi menjayakan agenda pembangunan insan di peringkat negeri. Beliau juga menyokong dan mengalu-alukan kewujudan PERSADA dalam membantu kerajaan Negeri Kedah.

Selain itu pandangan mahasiswa ini juga mendapat respon yang baik daripada Ustaz Salim dan Saudara Rosidi yang turut hadir di dalam perjumpaan tersebut.

Di akhir perbincangan tersebut, PERSADA menyerahkan surat kepada Dr Ismail bagi mengadakan pertemuan secara rasmi bersama pihak kerajaan Negeri dan PERSADA. – www.siswakedah.com

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Kerajaan Negeri Kedah sokong penubuhan PERSADA"