Monday, November 24, 2008

SAR turut di bantu Kerajaan Negeri KEDAH

GUAR CHEMPEDAK: Unit Hal Ehwal Sekolah Agama Rakyat (HESA) yang menaungi 21 Sekolah Agama Rakyat di negeri ini merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan jutaan terima kasih kepada Kerajaan Negeri Kedah di bawah pimpinan Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak di atas kelulusan peruntukan berjumlah RM600,000 kepada SAR di bawah unit ini.

Dalam kenyataan kepada Harakah baru-baru ini, HESA menyifatkan peruntukan dalam bentuk 'Pembiayaan Projek Kecil' itu sebagai sangat bermakna dan berharga sekaligus membuktikan Kerajaan Negeri Kedah telah berjaya mengotakan janjinya dalam manifesto Pilihan Raya Umum (PRU) yang lalu.

Dengan peruntukan itu juga bermakna seramai 477 kakitangan dan 4,565 pelajar turut mendapat manfaat. Pada masa ini, HESA terdiri daripada sembilan Sekolah Rendah Islam (SRI), tujuh Sekolah Menengah Islam (SMI), tiga SAR yang mempunyai SRI dan SMI, dua Pusat Tahfiz masing-masing peringkat rendah dan Diploma.

"Syabas dan tahniah! Semoga Sekolah Agama Rakyat akan sentiasa terbela dan membangun pesat di bawah pimpinan Yang Amat Berhormat Dato' Seri Ustaz Haji Azizan Abdul Razak," demikian menurut kenyataan itu.

Pada PRU lalu, antara manifesto PAS Kedah ialah untuk memberikan bantuan khas kepada Sekolah Agama Rakyat bagi menjamin kelangsungan dan kemajuan institusi pendidikan tersebut.

Posted by Warta Darul Aman Daily

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "SAR turut di bantu Kerajaan Negeri KEDAH"