Sunday, January 4, 2009

Demonstrasi Membantah Kekejaman Israel



SUNGAI PETANI, 2 Januari - Exco Kerajaan Negeri, Dr Hamdan Mohamed Khalib menyifatkan 'babi' adalah gelaran yang paling sesuai kepada rejim Yahudi.

"Saudara-saudara sekalian, rejim Yahudi laknatullah telah membunuh saudara seIslam kita di Palestin. Saya merasakan gelaran yang paling sesuai untuk mereka adalah babi!" tegasnya semasa menyampaikan pidato pada demonstrasi membantah kezaliman Zionis Israel terhadap umat Islam Palestin yang diadakan berhampiran Menara Jam Besar di sini, selepas solat Jumaat tadi.


Beliau turut mengajak para demonstrator agar menginsafi kejadian yang berlaku dan berusaha menegakkan Islam di negara sendiri. Kerana katanya, jika Islam tidak dimartabatkan, maka umat Islam di Malaysia juga mungkin menerima nasib yang sama suatu hari kelak.

Adnan Saad pula mempersoalkan badan-badan dunia terutamanya PBB dan Nato yang belum mengambil tindakan ke atas Israel.


Kini usaha yang sedang digerakkan Israel sebenarnya adalah untuk menjajah bumi Palestin dan menghapuskan rakyat Palestin.

"Kita juga menyatakan pendirian kepada mana-mana kerajaan yang mendiamkan diri termasuk Kerajaan Malaysia yang tidak mengambil apa-apa tindakan, khususnya Umno yang menjadi tulang belakang pemerintahan pada hari ini, tidak bertindak dengan satu tindakan yang berkesan. Ini menggambarkan bahawa mereka juga memberi sokongan kepada Israel laknatullah. Kalau inilah yang berlaku, menjadi tanggung jawab kepada kita untuk kita memerangi mereka sebagaimana memerangi Israel," tegas beliau.




Demonstrasi ini disertai lebih 1,000 peserta dari pelbagai peringkat umur dan kaum. Turut serta Ahli Dewan Negara, Senator Ir Zamri Yusof, Exco Kerajaan Negeri, Abdullah Jusoh dan Tan Wei Shu, Adun Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa, Adun Bukit Lada, Ustaz Ahmad I'zzat Mohamed Shauki dan aktivis sosial, Kalai Vanar.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Demonstrasi Membantah Kekejaman Israel"