Friday, February 6, 2009

Allah Sedang 'Berbicara' Dengan Rakyat Perak.



Firman Allah dalam ayat 2 dan 3 surah al-Ankabut:


Maksudnya : Adakah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan begitu sahaja untuk mengatakan bahawa kami telah beriman sedangkan mereka belum diuji. Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan mengetahui mereka yang berdusta.


Kalaulah dibenarkan, diseru kepada rakyat Perak khususnya dan para pejuang Islam seluruh tanah air umumnya, cuba bayangkan ungkapan khusus ini:


''Adakah rakyat Perak menyangka bahawa mereka akan dibiarkan begitu sahaja untuk mengatakan: Kerajaan kami sudah selamat/beriman/kuat dll, sedangkan mereka belum diuji. Dan sesungguhnya Allah telah menguji kerajaan-kerajaan Islam sebelum mereka (cth khalifah Umar Ibn Aziz, Khalifah Usmaniyyah, Kerajaan Kesultanan Melayu Islam Melaka dll), sesungguhnya Allah mengetahui pejuang-pejuang yang benar dan komited serta mengetahui pengkhianat/pendusta/perasuah yang diberi@beri rasuah RM50 juta dan sebagainya''

Insya Allah, moga kaedah ala ''al-'Ibratu bi'umumi al-lafzi la bikhususi sabab'' ini dapat memberi sedikit ketenangan hati buat pejuang-pejuang yang benar...Wahai Rakyat Perak, inilah 'Tapisan' Allah.

Ya Muqallib al-Qulub, Thabbit Qulubana 'ala Dinik (Wahai Pembolah-balik Hati, Tetapkanlah Hati-hati Kami dengan Agamamu)

Wassalam
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Allah Sedang 'Berbicara' Dengan Rakyat Perak."