Saturday, November 6, 2010

Ketepikan Fahaman Politik,bantu mangsa Banjir

TUANKU ABDUL HALIM bertanya khabar kepada salah seorang mangsa banjir di pusat pemindahan banjir di Alor Setar.


ALOR SETAR, 6 NOV:
Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah bertitah agar semua pihak mengetepikan fahaman politik dan tampil membantu demi kepentingan seluruh rakyat negeri yang terjejas teruk akibat bencana banjir.

"Beta berasa amat dukacita di atas kejadian bencana banjir yang telah melanda seluruh rakyat negeri Kedah yang tercinta ini, tapi beta percaya ada hikmah di sebalik semua ini.

"Marilah kita sama-sama bersyukur atas nikmat Allah dan yang penting sama-sama mengambil iktibar dan merenung serta memikirkan hikmah di sebalik kejadian ini," titah baginda.

Memetik laporan Bernama, pada majlis tersebut baginda turut mengumumkan sumbangan RM500,000 daripada hasil zakat negeri, serta berkenan mengurniakan sumbangan peribadi RM100,000 kepada kerajaan negeri untuk membantu mangsa banjir di Kedah.

Terdahulu Sultan Kedah dan Sultanah, Tuanku Haminah Hamidun berangkat melawat rakyat jelata yang terlibat dengan bencana itu di pusat pemindahan di Stadium Suka Menanti di sini.

Turut berangkat mengiringi baginda berdua ialah puteri bongsu yang juga Pengerusi Yayasan Sultanah Bahiyah (YSB) Datuk Seri Tunku Puteri Intan Safinaz. Hadir sama Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Sultan dan Sultanah Kedah meluangkan masa hampir sejam bersama rakyat jelata di pusat pemindahan itu, sebelum berangkat ke Wisma Darul Aman untuk taklimat khas banjir.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Ketepikan Fahaman Politik,bantu mangsa Banjir"